Proč je důležitý obsah webu?

Ať už nabízíte služby nebo produkty a hodláte mít svůj web, měl by být prezentací vaší společnosti. Pokud se jedná o e-shop, nahrazuje vlastně šikovného prodejce, který vyhledává potenciální zákazníky a podněcuje je ke koupi a k tomu, aby se k vám rádi vraceli. To podpoří dobře napsaný obsah webu.

Tvorba webu – na co se zaměřit?

Než začnete s tvorbou webu, je potřeba si uvědomit, co chcete svým zákazníkům říci. Web vlastně nahrazuje ústní komunikaci mezi prodejcem a případným zákazníkem, měl by tedy mít kvalitní obsah. Co všechno patří do obsahu? Nejen fotografie produktů nebo služeb, ale především jasný a srozumitelný text. Do této kategorie patří podrobné popisky produktů nebo služeb, ale také sekce „O nás„, kde můžete představit svoji společnost a vizi a vysvětlit zákazníkovi, proč by měl objednávat a nakupovat právě u Vás, čím se lišíte od konkurence. Není od věci, když bude mít Váš e-shop i svůj blog, ve kterém budou pravidelně doplňovány články s tematikou týkající se Vaší nabídky. Blog můžete prolinkovat s konkrétními produkty či službami e-shopu.

Tipy pro vás

Jak psát obsah webu, aby byl pro návštěvníky přínosem?

Je potřeba psát stručně a jasně. Dlouhé texty nečte nikdo rád. Většina návštěvníků text prochází očima a vybírá si jen ty informace, které potřebuje. Zaujme je to, co je zvýrazněno. Ideální je, pokud text obsahuje i obrázky vztahující se k jeho obsahu.

Informace na e-shop pište bez zbytečné „omáčky“ – stručně a jasně. Máte omezený počet znaků. Texty by měly být krátké, ale vystihnout podstatu, originální a měly by vzbudit nadšení. Jen tak zákazník získá zájem o produkt. Při psaní textů přemýšlejte jako zákazník – co jej bude zajímat? Co je pro vás jasné, pro něj být nemusí. Pravidelně text aktualizujte. Zaměřte se na klíčová slova, která jsou relevantní pro obor vaší nabídky. Je žádoucí se do obsahu webového textu zapracovat. Nejste-li si jisti, obraťte se na někoho, kdo má se psaním textů pro weby a e-shopy zkušenosti. Může to být třeba zkušený copywriter.