Linkbuilding (tvorba zpětných odkazů) se tvoří pomocí komentářů s odkazem na konkrétní web, které se vkládají do diskuzí. Linkování probíhá na magazínech, sociálních sítích, blozích nebo v diskusních fórech zaměřených na konkrétní tematiku související s webem a jeho nabídkou. Tato aktivita hraje velkou roli především pro optimalizaci webových stránek.
Ptáte se proč? Je to jednoduché – celkový počet zpětných odkazů ukazuje na to, jak moc je konkrétní web populární, zvyšuje tak jeho věrohodnost. Také má vliv na výsledky vyhledávání a díky linkbuildingu se o vašem webu dozví více lidí.
Proč používat linkbuilding?
Jak již bylo řečeno výše, dodá důvěru vašemu webu a přivede na něj další nové návštěvníky. Důvodů je však daleko více.
Díky linkbuildingu dochází k indexaci stránek – vyhledávač je snáze vyhodnotí jako relevantní. Indexaci podporují odkazy interního charakteru. Odkazy externího charakteru zase podpoří důvěryhodnost vašeho webu. Tyto odkazy však musí směřovat z takových webů, které budou také důvěryhodné.
Zpětné odkazy podporují snazší vyhledávání, což je pro koncového zákazníka velmi důležité. Pokud něco hledá na webu, potřebuje to najít snadno a rychle. Jestliže tedy píšete nebo si objednáte sepsání článku o jakémkoli produktu či službě, vložte do něj odkaz, díky němuž si je čtenář bude moci ihned prohlédnout, získat o nich více informací a podrobněji se s nimi seznámit. Jen tak o sobě dáte vědět.
Díky linkbuilding můžete získat lepší pozice ve vyhledávačích, to je další možnost, jak zvýšit návštěvnost svého webu a tím také zvýšit své tržby.
Linkbuilding může tvořit velmi důležitou součást vašeho brandu a to díky tomu, že na váš webu odkazují nejen jednotlivci, ale také třeba důvěryhodné a známé firmy nebo média. Je to ideální volba pro začínající weby a podnikatele nebo pro obory, kde je poměrně velká konkurence.