Pro marketing mohou posloužit i sociální sítě. Jak vybrat ty pravé?

Většina uživatelů internetu má profil alespoň na jedné sociální síti a denně na ní tráví nějaký svůj čas. Sociální sítě tedy představují, pro podnikatele a firmy, ideální možnost, jak oslovit stávající i potenciální zákazníky a představit jim svůj produkt nebo svoji službu. Podle čeho však vybrat vhodnou sociální síť a na kolika sítích být aktivní?

Ideální počet sítí

Možná nyní přemýšlíte nad tím, že by vaše firma měla být aktivní na všech sociálních sítí, aby se dostala do povědomí co nejširšího okruhu uživatelů. Ne vždy to je však k užitku. Nemusíte mít dostatek času věnovat se všem, neboť v současné době jich je velké množství. Ideální počet představuje 2-3 sociální sítě. Pro ně můžete vytvářet kvalitní a pravidelný obsah. Ten by měl být unikátní a měl by ladit s účelem a zaměřením dané komunity. Jestliže vám chybí dostatek času a finančních prostředků, vůbec tento způsob marketingu nevyužívejte.

Kritéria výběru

Sociální sítě vybírejte podle cílové skupiny a obsahu, který budete vytvářet. Velkou roli samozřejmě hraje i produkt nebo služba, jež chcete nabízet. Sociální sítě vybírejte podle toho, zda jsou určené širokému publiku nebo specifickým skupinám. Přemýšlejte o tom, zda se jedná o vizuální příspěvek připravený formou videa či fotografií, nebo zaměřený spíše na text a zajímavé články.

Nezanedbatelnou roli hraje i cílová skupina, pro kterou jsou produkt či služba určené. Zjistěte si, na které sociální síti je nejvíce aktivní.

Nejvíce času tráví na sociálních sítích věková kategorie do 35 let. Používá mobilní telefony nebo notebooky. Počet lidí, kteří si zakládají účty na některé ze sociálních sítí, stále roste.