Psaní blogu vůbec nemusí mít styl deníčku. Firemní blog může skvěle posloužit také jako marketingový nástroj. Jeho prostřednictvím můžete dát vědět světu o tom, co děláte, jaké služby nebo produkty nabízíte a jaké výhody svým budoucím majitelům nabízejí nebo proč by si je měli objednat. Také jej můžete psát méně formální, a třeba i zábavnou formou. Zákazníci se budou na vaše články těšit a vždy se rádi na váš web vrátí. Některé články pište tak, aby byli pro čtenáře přínosem. Měli by se týkat produktů nebo služeb, které vaše společnost nabízí.
Proč vést firemní blog?
Firemní blog plní celou řadu důležitých úkolů. Podívejte se na ty důležité.
- Podpoříte SEO
Pokud zrovna nemáte e-shop, jak často aktualizujete informace na firemním webu? Doplňujete jej o nějaké novinky? Jakmile nebudete pravidelně informace doplňovat nebo obměňovat, ztratíte postupně u vyhledávačů na atraktivitě a propadnete se na spodní příčky. Každý nový příspěvek, nemusí být denně, vám vytvoří další indexovou stránku. Vyhledávače tak snadněji budou reagovat, neboť jste podpořili aktivitu vaší stránky. Ideální je, pokud návštěvníci články sdílí, nebo na ně odkazují a vaše návštěvnost poroste a s ní i povědomost o vás. V každém článku by se měly objevit výrazy a pojmy, které souvisejí s vaší činností.
POZOR blog není e-shop, takže pojmy používejte decentně. Do textu by měly být začleněny nenásilnou formou.
- Zvýšíte návštěvnost
Pokud budou vaše články poutavé, poučné nebo vtipné, dáte návštěvníkům důvod, aby se vraceli a přilákáte i více nových a to v případě, že se články budou sdílet na sociálních sítích. Dostanete se tak do povědomí většího počtu potenciálních zákazníků.
- Budete nenásilnou formou vzdělávat
Třeba podnikáte v oboru, kterému ne každý rozumí, můžete tak veřejnosti předat důležité informace týkající se vaší činnosti. Pokud podnikáte v oboru běžném, zkuste se na něj podívat z pohledu potenciálních zákazníků. Co vám přijde běžné, jim třeba nikoli.
Pravidelnou publikací článků na firemním blogu získáte zpětnou vazbu a budujete si bližší vztah se zákazníky.