Jaké sociální sítě poskytují vhodné prostředí pro marketing?

Sociálních sítí je velké množství. Chcete-li je využít pro marketing, je potřeba popřemýšlet nad tím, kterou z nich zvolit. Dělejte si průzkum jaké cílové skupiny jednotlivé sociální sítě navštěvují a jaký obsah se na nich nejčastěji vyskytuje.

Podívejte se na specifika jednotlivých sociálních sítí a jaký obsah na nich nejčastěji naleznete.

Facebook

Patří mezi velmi populární sociální sítě. Nalezneme zde různorodou věkovou skupinu uživatelů. Doménu představuje skupina střední a starší generace. Nejčastěji zde naleznete Stories. Pro facebookovou propagaci lze využít reklamní zprávy šířené pomocí Messengeru. Ty se dostanou i k těm, kteří facebook nepoužívají. Chcete-li sdílet obsah na facebooku, měl by se zaměřit na informační hodnoty.

Instagram

Na této sociální síti naleznete především mladší generaci. Tady hraje prim vizuální obsah. I Stories zde má své místo. Sdílet můžete videa i fotografie produktů či služeb.

Twitter

Oblíbené místo novinářů, politiků a internetové generace. Mezi časté oblasti patří nejen politika, ale také technologie, sociální tematika, životní prostředí nebo umění. Chcete-li přidávat příspěvky na tuto sociální st, musejí být stručné, aktuální a rychlé.

YouTube

Platforma oblíbená pro sdílení videí. Naleznete zde uživatele zhruba do věku 35 let. Ideální jsou videa kratší, autentická a přitažlivá.

TikTok

Tato sociální síť je cílena především na mladší generaci. Zaměřuje se na krátká videa, která doprovází zvuková nahrávka populární hudby.

LinkedIn

Slouží nejen pro vyhledávání zaměstnanců, ale i jako podpora businessu. Tady je potřeba pravidelné sdílení novinek, trendů, zkušeností a zajímavých tipů z vaší podnikatelské oblasti. Jen tak připoutáte sledující.

Pinterest

U této sociální sítě se, v podstatě, jedná o jakousi veřejnou nástěnku. Ta má za úkol sdílet zajímavé vizuální nápady, kreativní tvorbu, tipy a inspirace.