E-mailing jako nástroj přímého marketingu

E-mailing je jednou z možností přímého marketingu. Cílem je rozesílání zpráv komerčního i nekomerčního charakteru. Zdrojem je přesně připravený seznam e-mailových adres. Podmínkou je souhlas majitelů e-mailů.

Proč využívat e-mailing?

Díky pravidelnému posílání e-mailů udržujete s klienty pravidelný kontakt a podporujete tak jejich povědomí o tom, co se u vás děje nového. Kromě toho se jedná o velmi rychlý způsob komunikace. Komunikujete s lidmi, kteří znají vaši společnost, vaši značku a kteří mají zájem dozvídat se novinky a zajímavosti probíhající ve vaší společnosti. Pokud vám udělí svůj souhlas, měli byste si jich považovat a zasílat jim informace takového charakteru, které pro ně budou jen přínosem. Měli byste jim nabízet takové produkty nebo služby, které využijí. Důležité jsou informace o novinkách nebo výhodných akcích.

Jaké podmínky je potřeba dodržet?

Pro odesílání komerčních sdělení musíte mít souhlas příjemce. Ten jej uděluje například tím, že se přihlásí k odběru newsletteru. To je možno několika způsoby – zatrhne souhlas ve vaší nabídce, zadá svoji e-mailovou adresu a někdy je ještě potřeba potvrzení pomocí příchozího registračního e-mailu. Těmito způsoby uděluje svůj souhlas k tomu, abyste si jej zařadil do adresné databáze.

Jak budovat databázi klientů?

Aby pro vás byla přínosná, její budování vyžaduje vaši trpělivost. Zařazujte do ní pouze takové klienty, kteří mají o vaší společnost a její produkty, či služby zájem, kteří se k vám vracejí.

Kromě tlačítka k přihlášení k odebírání novinek, které je v e-mailu, jej můžete umístit i na svůj web. Pokuste se jim vysvětlit, proč by se měli k odběru novinek přihlásit. Následně však nabídku musíte dodržet, jinak se stejně, dříve nebo později, odhlásí.

Databází nemusíte budovat pouze v on-line prostředí, ale i na kamenné prodejně. Pokud si u vás zákazník nakoupí, nabídněte mu členství ve věrnostním klubu s vyplněním krátkého dotazníku obsahujícího i souhlas se zasíláním novinek na uvedený e-mail.