Co je náplní práce copywritera a proč využívat jeho služby?

Copywriter je člověk, jehož náplní práce je psaní poutavých textů. Především se jedná o texty, které slouží k propagaci a marketingovým účelům.

S čím může pomoci?

Potřebujete zvýšit svoje zisky? Obraťte se na copywritera. Připraví vám lepší texty pro web, otextuje vaše produkty tak, aby byly texty čitelné pro vyhledávače. Kromě toho pro vás připraví originální úvodní stránku, může vám vést blog. Napíše pro vás originální a poutavý PR článek, kterým o sobě dáte vědět celému světu. Jste na sociálních sítích? I obsah pro ně vám připraví. Komunikujete se svými klienty nebo potenciálními zákazníci pomocí e-mailu? Vymyslí pro vás zajímavý předmět zprávy, vytvoří ideální propagační e-mail.Chcete vydat tiskové prohlášení, jen nemůžete najít tu správnou formulaci? I s tímto problémem vám copywriter pomůže. Chystáte svůj katalog produktů nebo služeb, či jakýkoli manuál, ať už tištěný, nebo v elektronické podobě? Připravte si fotografie a důležité podklady. Text zajistí copywriter. Potřebujete vytvořil slogan nebo reklamu, které osloví cílovou skupinu? Využijte služby copywritera.

Jaká je cena práce copywritera?

Záleží na preferencích a společné domluvě –  může to být cena za normostranu, hodinu nebo si můžete objednat celý projekt.

  • Cena za normostranu

Většinou se jedná o psaní článků s obecně známou tematikou, textaci webu nebo psaní produktových popisků pro e-shopy. Je snáze kontrolovatelná ze strany zadavatele.

  • Cena hodinová

Ta vyžaduje důvěru. Často bývá volena u témat složitějších, kdy je potřeba nastudovat potřebné materiály, případně obsahuje i konzultace.

  • Cena za celý projekt

Tady se jedná o práci většího rozsahu – otextování webu, produktové popisky. Zadavatel sepíše požadavky a rozsah, copywriter připraví cenový návrh za kompletní zakázku.

 

Jak je to s rozmezí cen? Záleží na zkušenostech copywritera. Jiné sazby mívají začátečníci a jiné zkušení copywriteři. Také záleží na tematice. Složitější témata, u kterých je potřeba vyhledat si více informací, jsou naceňována více.